Asiakkaamme Jokke-Koneistuksen käyttöönottoprojekti on loppusuoralla ja arki uuden liiketoiminta-alustan kanssa voi alkaa.
Lupa kasvaa -hankkeeseemme osallistunut Jokke-Koneistus on tehnyt ison työn valmistautuessaan uuden liiketoiminta-alustan käyttöönottoon. Ähtäriläisen konepajan toimitusjohtajalla Kalle Palonevalla on pitänyt viime aikoina kiirettä, kun uutta järjestelmää varten on pitänyt työstää konversiomateriaaleja, joihin kuuluvat muun muassa asiakkaat, toimittajat ja nimikkeet.
”Paljon on ollut excel-taulukoiden täyttöä. Eri tuotteita on pitänyt leimata ylös ja käydä läpi, miten eri työvaiheita tehdään ja millä koneilla ne käyvät. Siinä se suurin työ meillä on ollut”, Paloneva kertaa.
Nyt Jokke-Koneistuksella päästään nauttimaan myös työn hedelmistä, kun koulutusvaihe on käyty läpi ja järjestelmää päästään käyttämään tositoimissa.
”Koulutuspäivässä aloitimme myyntitilausten kirjaamisesta ja kävimme sen jälkeen läpi järjestelmän erilaisia muita toimintoja. Kävimme myös varaston puolella katsomassa loppukäyttäjien kanssa, miten eri helppokäyttöliittymiämme siellä käytetään ja miten hommat jatkossa toimivat”, Oscarin projektipäällikkö Sussi Katajisto kertoo.
Järjestelmässä on kaikki tarvittava
Käyttöönottoprojektin alussa kävimme Jokke-Koneistuksen kanssa läpi yrityksen toimintaa, ja tämän pohjalta määrittelimme, millaisia ominaisuuksia järjestelmässä otetaan käyttöön.
”Meillä on paljon asiakkaita teollisuuden alalta, ja sillä kokemuksella olemme voineet rakentaa vakioidun ja hyvin dokumentoidun toimintamallin, jota käytämme näissä uusissa projekteissa. Kun asiakas kasvaa ja liiketoiminta kehittyy, Oscar kasvaa yhdessä mukana. Menemme asiakkaan kanssa yhdessä eteenpäin”, Katajisto kiteyttää.
Seuraavaksi Jokke-Koneistuksella uutta järjestelmää lähdetään käyttämään täydellä teholla.
”Nyt meillä on tuotannonohjausjärjestelmässä kaikki tarvittava. Sinne leimataan työt, ja näemme sieltä myös kaikki materiaalit ja tilaukset. Kaikki linkittyy toisiinsa. Uskon, että puolen vuoden päästä toimintamme on kokonaisuudessaan parempaa, kun näemme kuormituksen heti järjestelmästä. Pystymme kertomaan asiakkaalle heti tilausvaiheessa, milloin työ saadaan tehtyä”, Paloneva sanoo.
”Oscarin kanssa toimiminen on ollut todella helppoa ja olemme saaneet apua joka asiaan aina, kun on ollut tarvetta”, hän summaa yhteistyötä.