Oscarilla asiakassuhde ei pääty valmiin järjestelmän toimittamiseen. Asiakaskehitystiimissä yrityksesi liiketoiminnan tavoitteita mietitään kuukausiksi ja vuosiksi eteenpäin.
Me Oscarilla emme halua olla vain ohjelmistotalo tai liiketoiminta-alustan toimittaja vaan asiakasyritystemme pitkäaikainen kumppani. Toimiva ERP-järjestelmä on toki kaiken perusta, mutta alustan käyttöönotto ei ole kumppanuuden päätöspiste.
Järjestelmän toimittaminen on oikeastaan ensimmäinen askel, josta varsinainen liiketoiminnan kehitystyö vasta alkaa. Samalla esiin astuu asiakaskehitystiimi yhdessä asiakaspalvelun kanssa.
Asiakaskehitys ottaa vastuun asiakkuudesta ja ryhtyy kanssasi pohtimaan, kuinka yrityksesi toimintaa kannattaa kehittää seuraavina kuukausina ja jopa seuraavien vuosien aikana.
Toinen jalka Oscarilla, toinen asiakasyrityksessä
Asiakaskehitystiimimme sukkuloi sujuvasti kahden maailman välissä. Konsulttimme ymmärtävät tuotteidemme ominaisuudet ja mahdollisuudet, mutta eivät puhu pelkkää teknistä kieltä. Heillä on myös ymmärrystä yrityksesi liiketoiminnasta, siitä mitä teette ja minne haluatte suunnata.
Jokainen asiakkaamme käyttää järjestelmäämme omalla tavallaan ja asiakaskehitystiimimme pitää huolen siitä, että ymmärrämme juuri teidän toimintatapanne.
Asiakaskehitys keskustelee päivittäin niin myynnin ja markkinoinnin, koodareiden, tuotekehityksen kuin talousosastopalvelujenkin kanssa. Meillä Oscarilla kaikki liiketoiminnan menestyksekkääseen pyörittämiseen tarvittava on saatavilla yhden luukun periaatteella, ja asiakaskehitys kaiken keskellä yhdistää eri osa-alueet kehityksenne tueksi.
Asiakaspalvelu kulkee käsi kädessä asiakaskehityksen kanssa ja tarjoaa apua akuuteissa ongelmatilanteissa. Asiakaskehitystiimi puolestaan tarkastelee toimintaanne pidemmällä aikavälillä ja etsii myös tarkempia syitä mahdollisille ongelmille.
Tavoitteet ja visiot todeksi
Oscarin asiakaskehityksen tärkein tehtävä on auttaa yritystäsi saavuttamaan konkreettisia hyötyjä liiketoiminta-alustamme avulla. Toisin sanoen haluamme tehdä asioita, joista on liiketoiminnan kannalta oikeasti hyötyä – ei vain tekemisen ilosta tai siksi, että jokin on teknisesti mahdollista.
Käymme kanssasi keskusteluja tulevaisuuden visioista, ja autamme tekemään suunnitelmat siitä, kuinka tavoitteet myös saavutetaan. Kuuntelemme ja annamme itse ehdotuksia. Ja kun liiketoiminta kasvaa, autamme myös uusien tarpeiden kanssa. Järjestelmämme skaalautuu ketterästi, ja uusia toimintoja on mahdollista ottaa käyttöön, kun kasvu niitä vaatii.
Samalla haluamme kehittää myös omaa toimintaamme, ja monesti parhaat kehitysideat tulevat asiakkailtamme, kun ymmärrämme, kuinka järjestelmäämme käytetään ja millaisia uusia ominaisuuksia toivotaan.
Usein pyrimme muotoilemaan yksittäisen yrityksen kehitysidean sellaiseksi, että siitä olisi hyötyä myös muille asiakkaillemme ja voisimme kehittää koko järjestelmäämme entistäkin paremmaksi.
Näin pystymme yhdessä viemään toimintojamme eteenpäin, ja yhdessä tukemaan asiakkaidemme liiketoiminnan kehitystä, osana kaikille Oscarin käyttäjille kuuluvaa kumppanuutta.